wtorek, 25 lutego 2014

Czekoladki z marcepanem / Marzipan pralines


                                                                                                                               Scroll down for English

Z okazji Walentynek postanowiłam zrobić coś słodkiego. Już jakiś czas temu kupiłam sobie formę do pralinek w kształcie serduszek. Bardzo mi się podobała i długo była na mojej liście rzeczy, które chciałabym mieć (tak, mam taką listę), a jak już weszła w skład wyposażenia mojej kuchni nie miałam okazji jej użyć. Walentynki okazały się idealnym pretekstem. Postanowiłam zrobić różowe czekoladki i udało mi się. Żeby podkręcić jeszcze ich wygląd, nadzienie w postaci marcepanu zrobiłam krwistoczerwone. Kolorystycznie wyszło tak jak chciałam, a smakowo - bardzo słodko. Czekoladki aż się prosiły, żeby zapakować je do małego pudełeczka, przewiązać czerwoną wstążeczką i podarować ukochanej osobie.


Składniki na ok. 15 sztuk:
·         100g białej czekolady
·         50g migdałów
·         45g cukru pudru
·         1 łyżeczka likieru amaretto
·         czerwony barwnik spożywczy (ja użyłam barwnika w proszku)

Czekoladę drobno posiekać i rozpuścić na parze przy delikatnie gotującej się wodzie. Do rozpuszczonej czekolady dodać szczyptę barwnika spożywczego i dokładnie wymieszać. Czekoladę przelać do formy na pralinki, rozprowadzić na ściankach przy pomocy pędzelka albo palca i wstawić do lodówki na około pół godziny.
W tym czasie należy przygotować marcepan w taki sam sposób jak pokazałam tutaj. Migdały zalać wrzątkiem, odstawić na 10 min. i obrać ze skórek. Obrane migdały zmiksować w malakserze jak najdrobniej. Następnie dodać cukier puder i amaretto i ponownie zmiksować. Masę wyjąć i ręcznie uformować walec. Ja chciałam, żeby marcepan był czerwony, więc do gotowego dodałam barwnik i ręcznie wyrobiłam tak, aby miał jednolity kolor.
Kiedy czekolada w formie zastygnie nałożyć do niej marcepan. Następnie rozpuścić na parze drugą część czekolady, zalać nią pralinki z marcepanem i wstawić do lodówki na ok. 1 godzinę. Po tym czasie czekolada stężeje i pralinki będą gotowe.

Smacznego!







In English:

For Valentine's Day I decided to do something sweet. Some time ago I bought a mold for chocolates in the shape of hearts. I really liked it and for long time it was on my list of things that I would like to have (yes, I do have such a list), and as it became a part of my kitchen equipment I had no occasion to use it. Valentine's Day turned out to be the perfect pretext. I decided to do pink chocolates and I made it. To make their appearance more expressive, the marzipan filling I dyed in red. Color came out just like I wanted, and taste - very sweet. These chocolates should be packed into small box, tied up with a red ribbon and given to your loved one.

Ingredients for about 15 pieces:
·         100g white chocolate
·         50g almonds
·         45g icing sugar
·         1 teaspoon amaretto liqueur
·         red food coloring (I've used powder)

Chocolate chop finely and divide into two parts of 50 g. First part of chocolate melt on steam above gently boiling water. When the chocolate is melted add a pinch of food coloring and mix thoroughly. Pour the chocolate into the praline mold, spread it on the walls with a brush or with your finger and put the mold in the fridge for about half an hour.
During this time, prepare marzipan in the same way as I showed here. Almonds pour with boiling water, let them stand for 10 minutes and peel off the skins. Peeled almonds blend finely in the food processor. Then add powdered sugar and amaretto and mix again. Take out the mass and manually form the roll. I wanted marzipan to be red, so at this point I added food coloring and manually kneaded it until the color was uniform.
When chocolate hardens fill the molds with red marzipan. Melt the second part of chocolate in the same way as first. Pour melted chocolate on pralines with marzipan and refrigerate for about 1 hour. After this time chocolate should be solidified and pralines are ready.

Enjoy!

4 komentarze:

  1. śliczna czekoladki, rewelacyjnie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszne naprawdę śliczne są Twoje czekoladki !

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie one piękne!!! perfekcyjne

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne, różowe czekoladki, w sam raz na romantyczną okazję :)

    OdpowiedzUsuń