wtorek, 1 listopada 2011

Konfitura z czerwonej cebuli / Red onion jam

prz

Kilka lat temu byłam w Hiszpanii. Tam właśnie dowiedziałam się, że można zrobić konfiturę z cebuli. Od tamtej pory miałam na nią wielką ochotę. No i pewnego dnia pojawił się w mojej lodówce kilogram pięknych czerwonych cebul. Wylałam morze łez przy ich krojeniu, ale efekt końcowy wart był tego poświęcenia. Zawartość obu słoiczków zniknęła w ciągu dwóch dni.

Składniki:
·         1 kg czerwonej cebuli (ok.5-6 sztuk)
·         6  łyżek oliwy z oliwek
·         3 łyżki brązowego cukru
·         4 łyżki octu balsamicznego
·         1 ząbek czosnku
·         100ml białego wina (wytrawnego lub półwytrawnego)
·         200 ml wody
·         sok z ½ cytryny
·         pieprz

Cebule pokroić w cienkie piórka. Na patelni rozgrzać oliwę i dusić cebulę na małym ogniu aż zmięknie. Powinno to zająć około 15-20 min. Następnie dodać cukier, dusić jeszcze kilka minut i dodać wino, wodę oraz bardzo drobno posiekany ząbek czosnku. Dusić na małym ogniu bez przykrycia aż woda i wino wyparują. Może to zająć godzinę lub dwie. Na koniec doprawić cebulę octem balsamicznym, sokiem z cytryny i pieprzem, poddusić jeszcze kilka minut i gotowe. Gorącą konfiturę przełożyć do słoiczków i zawekować. Mi wyszedł jeden średni i jeden malutki słoiczek.
Konfiturę z cebuli najlepiej podawać z serami lub mięsem, ale dobrze sprawdza się też na kanapce. I można ją podawać na zimno lub ciepło.

Smacznego!



Przepis: White Plate

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz